spacer.png, 0 kB

Piactér

  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben
  • Balinka képekben

Látogató statisztika

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa187
mod_vvisit_counterTegnap218
mod_vvisit_counterA héten187
mod_vvisit_counterA hónapban4572
mod_vvisit_counterÖsszes látogató390768
 

spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
Tájékoztató Nyomtatás E-mail
2015.06.23.
Tájékoztató a „Nyári diákmunka” központi munkaerő-piaci program indításáról  
  • A program célja
    A fiatalkori inaktivitás csökkentésére, a korai munkatapasztalat és munkajövedelem szerzés elősegítésre a 2013-2014-es években a Nemzetgazdasági Minisztérium által indított „Nyári diákmunka” program tapasztalatait felhasználva az eredeti cél szem előtt tartásával 2015. évben ismét meghirdetésre kerül a program.

    A program ennek megfelelően – prevenciós jelleggel – már diákkorban elő kívánja segíteni a fiatalok munkához jutását és ezzel a korai munkatapasztalat mellett a jövedelemszerzés lehetőségét is. A munka révén szerzett korai sikerélmény elősegíti a későbbi munkaszocializációs folyamatot is.

    A program ezen felül biztosítani kívánja az önkormányzatoknál és az önkormányzati fenntartású intézményekben a nyári szabadságolási időszakban jelentkező kisegítő munkaerő igényének kielégítését is.

  • A program célcsoportja
    A program célcsoportjába azok a fiatalok tartoznak, akik:
    • nappali tagozaton tanuló diákok,
    • a program kezdő időpontjában idősebbek 16 évnél, de a program befejezésekor sem töltik még be a 25. életévüket,
    • közvetítést kérőként kérték nyilvántartásba vételüket,
    • foglalkoztatásra irányuló, vagy vállalkozási jogviszonnyal nem rendelkeznek.

    A programban a foglalkoztatást biztosító és így támogatható munkáltató a települési önkormányzat és önkormányzati alaptevékenységet végző intézménye lehet.

  • Munkaerő-piaci szolgáltatások
    A járási (fővárosi kerületi) hivatal foglalkoztatási osztálya a program keretében a közvetítést kérőként regisztrált diákok számára általános és a helyi sajátosságokra is kitérő munkaerő-piaci információt nyújt. Ezt követően a beérkezett munkaerőigények alapján az esélyegyenlőségi szempontok figyelembevételével munkaközvetítést végez a legoptimálisabb elhelyezés érdekében.

  • A foglalkoztatást elősegítő bérköltség támogatás
    A programban a diákok csak a Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozó munkaviszonyban foglalkoztathatóak, ennek megfelelően támogatás az önkormányzatok, önkormányzati fenntartású intézmények számára csak a munkaviszony keretében történő foglalkoztatáshoz nyújtható.
    A program keretében legfeljebb 2 hónap időtartamra, maximum napi 6 órás foglalkoztatás támogatható. A támogatás mértéke a bruttó munkabér 100%-ig terjedhet, de szakképzettséget igénylő munkakör esetében a havi 91.500 Ft/fő/hó, szakképzettséget nem igénylő munkakör esetében pedig a 78.750 Ft/fő/hó összeget nem haladhatja meg. A napi 6 óránál rövidebb munkaidőben történő foglalkoztatás esetén a támogatási összeg arányosan csökken.
    Tekintettel arra, hogy a célcsoport tagjai a program befejezésekor is 25 év alattiak, esetükben egyes munkáltatók érvényesíteni tudják a Munkahelyvédelmi Akcióterv keretében nyújtott kedvezményt (a 2011. évi CLVI. törvény 463/A. §-a alapján nem költségvetési szerv), azaz e körben szociális hozzájárulási adó fizetési kötelezettsége nem keletkezik.
    Az előzőek alapján, hogy a foglalkoztatás az eredeti céloknak megfelelően megvalósulhasson, azon érintett foglalkoztatók (elsősorban a helyi önkormányzatok) esetében, akik nem tudják érvényesíteni a Munkahelyvédelmi Akcióterv által biztosított adókedvezményt, a felmerülő szociális hozzájárulási adó tényleges összegét az NFA-ból támogatásként biztosítjuk.

  • A támogatás időtartama

    A program 2015. június 17-től 2015. augusztus 31-ig tart. A program keretében kötelezettséget vállalni csak a 2015. július 1-jétől kezdődő és 2015. augusztus 31-ig befejeződő foglalkoztatásra vonatkozóan lehet.

    Tekintettel a program rövid, nyári időszakra eső időtartamára e program esetében áthúzódó kötelezettségvállalásra nincs lehetőség.

  • A program megvalósítója
    A programot a Nemzetgazdasági Minisztérium koordinálása mellett az állami foglalkoztatási szervként eljáró fővárosi/megyei kormányhivatalok és az állami foglalkoztatási szervként eljáró járási (fővárosi kerületi) hivatalok valósítják meg.

  • A program forrása, költsége

    A program keretében nyújtott támogatások forrását a Nemzetgazdasági Minisztérium biztosítja a Nemzeti Foglalkoztatási Alap foglakoztatási alaprész 2015. évi központi kerete terhére. A program összköltsége 1,5 Mrd Ft.

  • A programtól várt eredmények
    A program elsősorban preventív jelleggel kerül indításra, kifejezetten csak a nyári időszakra. Várt eredménye a fiatalok korai munkatapasztalathoz juttatása, emellett a munkajövedelem szerzés biztosítása és a munkasiker révén a jövőbeli inaktivitás megelőzése.
    A programmal kapcsolatos bővebb tájékoztatás a területileg illetékes állami foglalkoztatási szervként eljáró járási (fővárosi kerületi) hivatalnál érhető el.

Nemzetgazdasági Minisztérium
 
< Előző   Következő >
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB